5 metode pentru a-ți întări sistemul imunitar

Un sistem imunitar slăbit lasă organismul vulnerabil la aproape orice tip de boală, în special în timpul schimbărilor sezoniere când virusurile provoacă tuse și răceală. 

Oboseala, infecțiile repetate, alergiile, aftele, răcelile și gripa sunt semne că sistemul imunitar al corpului funcționează incorect.În timp ce un sistem imunitar puternic se va confrunta cu orice fel de virusuri, unul care a fost slăbit de o alimentație săracă în nutrienți și de prea multă stres va încerca din răsputeri să reziste, dar nu va reuși de fiecare dată.

Începe cu alimentația . O alimentație săracă în nutrienți este principala cauză unui metabolism slăbit. De aceea, trebuie să pui accentul pe produse diversificate, in ciuda faptului că anotimpul tomnatic te indeamnă la mâncăruri mult mai „grele”. Totodată, te poți infrupta din roadele generoase ale acestui sezon: pere, prune sau dovleac. De asemenea, Vitamina C contribuie la menținerea funcționării normale a sistemului imunitar și la formarea normală a colagenului pentru funcționarea normală a vaselor de sânge, intervenind în fenomenele de oxidoreducere. 

Ai grijă la gustări. Știm cât de tentanți pot părea covrigii calzi în acele zile răcoroase de toamnă, însă, gustările ar trebui să îți aducă un aport de energie și de nutrienți, nu de calorii inutile. Optează pentru un fruct sau pentru un iaurt.

MediteazăStudiile au arătat că meditația stimulează sistemul imunitar. Să nu mai vorbim de faptul că oamenii care meditează sunt mult mai fericiți și mai sănătoși. Au fost efectuate numeroase studii care demonstrează că meditația reduce dramatic orice tip de boală. Așadar, fă-ți timp 10 minute în fiecare zi și rămâi doar tu cu gândurile tale. 

Nu ignora semnele răcelii. Chiar dacă pare o simplă răceală, este important să o tratezi la timp și chiar să o previi. Cimbrul și feniculul au multiple efecte benefice, imediate asupra gâtului și asupra căilor respiratorii.

Dormi suficient. Pierderea orelor de somn a devenit o problemă majoră în rândul tuturor oamenilor. Fiind asaltați de griji, probleme, task-uri, responsabilități, mulți nu reușesc să își odihnească organismul suficient pentru o nouă zi de muncă. Potrivit studiilor, cele mai importante ore de somn sunt cuprinse între intrevalul orar 22:00 și 02:00. Așa că, organizează-ți timpul astfel încât, să te bagi în pat în jurul orei 22 pentru ca întregul tău metabolism să lucreze la capacitate maximă. 

Ține cont de aceste 5 sfaturi utile și bucură-te de toamnă cu zâmbetul pe buze, corpul tău îți va mulțumi. 

Sursă foto: PR, pixabay.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *