Interviu cu Michaela Nanu: ”Alaptatul stabileste o legatura emotionala puternica intre mama si copil”

In Romania, numai 12% dintre femei alapteaza in prima ora dupa nastere

In cadrul conferintei ”Cosul National de Alimentatie sanatoasa”, Michaela Nanu, expert al Institutului pentru Ocrotirea Mamei si a copilului, a subliniat importanta alaptarii si benefiicile ei, precum si alimentatia gravidei si legatura cu viitoarele obiceiuri alimentare ale copilului.

Cat de important este pentru viitorul copilului sa fie alaptat?

Michaela Nanu: Alaptarea este extrem de importanta atat pentru sanatatea fizica a copilului, cat si pentru cea emotioanala. E bine ca toate viitoarele mame sa stie ca alaptatul nu este un simplu act de hranire. Alaptatul stabileste o legatura emotionala puternica intre mama si copil.

 

Pana la ce varsta recomandati alaptatul?

Michaela Nanu: Recomand cu toata increderea alaptatul pana la varsta de doi ani. Bineinteles ca acesta, dupa varsta de sase luni, trebuie completat cu alimente. Mai mult, dupa varsta de sase luni e indicat sa se efectueze profilaxia anemiei prin administrarea de fier. Este o recomandare pe care o facem prin medicii  pediatri si cei de familie in cadrul ”Programul Naţional de Profilaxie a anemiei feriprive la sugardemarat de IOMC. In present, in Romania, 40% dintre copiii de pana la doi ani sufera de anemie. De asemenea creste si numarul celor ce prezinta un deficit de vitamin D.

Lapte praf sau lapte de vaca dupa alaptat?

Michaela Nanu: Daca renuntarea la san se face inainte de un an, e bine sa se continue cu lapte formula, insa daca micutul a fost alaptat pana la doi ani, se poate trece la laptele de vaca. Oricum, e imbucurator faptul ca, in ultimii ani se observa o crestere a numarului de copii alaptati natural.

Unii specialisti sustin ca alimentatia mamei in perioada sarcinii influenteaza obiceiurile alimentare ale copilului. In acest caz, spuneti-ne trei alimente importante in sarcina.

Michaela Nanu: In primul rand, recomand pestele deoarece asigura aportul de proteine si vitamina D. Mai apoi, legumele verzi pentru a asigura necesarul de fier. Si nu in ultimul rand, apa. O gravida trebuie sa consume cat mai multa apa. Insa, in general, o alimentatie bazata pe fructe, legume si peste asigura gravidei toti nutrientii de care are nevoie.

BeFunky_michaela2.pngConferinţa în care sunt prezentate rezultatele studiului “Coşul Naţional de Alimentaţie Sănătoasă” este organizată de agenţia de presă Mediafax, în parteneriat cu Biroul pentru România al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii şi Institutul pentru Ocrotirea Mamei si Copilului “Alfred Rusescu”. La conferinta au luat parte specialist precum Joao Breda, expert Oms, Aileen Robertson, profesor la Metropolitan University Copenhagen, Alexandr Parlesak, profesor la Metropolitan University Copenhagen, dr. Victor Olsavszky, seful biroului OMS in Romania si dr. Michaela Nanu, expert, Institutul pentru Ocrotirea Mamei si a Copilului

Sursa foto: PR

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *