Mișcarea este bună pentru creierului copilului

Copilul tău face zilnic mișcare sau își petrece mai mult timp în casă, ”blocat” în fața televizorului sau a tabletei? Indiferent de răspuns, ar trebui să te gândești serios la importanța mișcării și a exercițiilor fizice din viața copilului tău.

Auzim adesea cât de importantă este mișcarea pentru sănătatea fizică a copilului, pentru prevenirea obezității și pentru prevenirea altor boli precum diabetul și bolile cardiovasculare. Dar mișcarea este importantă, spun cele mai noi studii, și pentru creier și performanța cognitivă. Sportul, în general, ajută copiii să se concentreze, să învețe și să obțină performanțe intelectuale.

Așadar, atunci când adulții, fie că vorbim de părinți sau de cadrele didactice cu care copilul își petrece timpul, creează medii care îl împiedică pe cel mic să fie activ, nu numai că îi subminează sănătatea, dar îi îngreunează și reușita școlară.

Beneficiile mișcării. Activitatea fizică stimulează circulația sângelui în tot corpul, inclusiv la nivelul creierului. Celulele creierului devin mai puternice în momentul în care se conectează unele cu altele. Care este rezultatul?

Abilități de gândire mai bune. Studiile arată că persoanele care fac mai multă mișcare sunt mai active din punct de vedere mental. Efectele pot fi aproape imediate. Un studiu a constatat că copiii au obținut rezultate mai mari la testele de matematică și de înțelegere după ce au făcut mișcare timp de 20 de minute pe zi.

Mai multă încredere de sine. Studiile au constatat că copiii care fac atletism sunt mai încrezători. La rândul său, acea încredere poate îmbunătăți și performanța academică. Copiii activi tind să obțină note mai bune.

O stare psihică mai bună. Multe studii au descoperit că micuții care fac mișcare constantă se simt mai fericiți. Activitatea fizică declanșează substanțele chimice din creier care luptă împotriva stresului natural. Orice activitate fizică pare să îi ajute. Copiii activi din punct de vedere fizic sunt mai buni în gestionarea dispozițiilor și au mai puține schimbări de dispoziție.

Un somn mai odihnitor. Copii care fac în mod regulat mișcare adorm mai repede decât ceilalți copii. Deasemea, ei dorm și mai mult. Cu cât activitatea este mai viguroasă, cu atât beneficiile somnului sunt mai mari. Un somn odihnitor, de calitate îmbunătățește judecata și sporește memoria.

Cât de multă mișcare face diferența? Copilul tău nu trebuie să fie o stea a sportului sau o gimnastă care să câștige medalii pentru a-și îmbunătăți funcțiile cognitive și pentru a-și antrena creierul. Chiar și activitatea moderată – mersul pe bicicletă sau chiar mersul pe jos – poate să ajute.

Cum îți ajuți copilul să facă mai mult mișcare:

Pasul 1. După grădiniță sau școală, mergeți în parc. E de ajuns să stați o oră și să vă jucați. Academia Americană de Pediatrie recomandă pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 6 și 18 ani o oră de mișcare pe zi. Dacă nu ai atâta timp la dispoziție, poți împărți timpul în mai multe etape, astfel încât, însumat să facă o oră.

Pasul 2. Stabilește ca după fiecare jumătate de oră petrecută pe scaun sau canapea să facă puțină mișcare. Astfel, înainte de a începe temele, lasă-l să sară, să iasă la o plimbare sau să dea o tură cu bicicleta. În cazul în care după școală, copilul merge la un after-school, învață-l să respecte această regulă. Mai mult, poți vorbi cu personalul de acolo și să le explici cât de importantă este mișcarea . Doar câteva minute de exerciții fizice îți pot ajuta copilul. Exploziile scurte de mișcare îl vor energiza din nou. După câteva minute, copilul ar trebui să se simtă revigorat și gata să facă față mai multor activități.

Pasul 3. Implică toată familia. Dacă vrei ca micuțul să facă mai multă mișcare, atunci trebuie să-i oferi propriul exemplu.  Practică ceea ce propovăduiești. Așadar, în weekend, cu mic cu mare, ieșiți în parc sau în afara orașului și faceți cu toții plimbări cu bicicleta, rolele sau tricicleta.

 

Sursă foto: <a href=”https://www.freepik.com/free-photos-vectors/background”>Background image created by Pressfoto – Freepik.com</a>

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *