Mama ocupata si stresata? Ce zici de yoga…

yoga 2La o simplă privire pe Instagram sau Facebook s-ar părea că toată lumea se pricepe la a sta în mâini, în cap și în tot felul de poziții acrobatice, desigur în fața unui munte sau a unei plaje răpitor de frumoase. Dar pentru aceia dintre noi care nu practică asiduu, chiar și câinile cu fața în jos reprezintă o provocare. Există totuși și vești bune: nu trebuie să fii o persoană flexibilă dacă vrei să te bucuri de beneficiile fizice și spirituale ale acestei practici și chiar mai important, nici nu trebuie să ajungi la clasa de yoga în fiecare zi.

De ce ar trebui să-ți întinzi salteaua

Fie că îți dorești mai multă flexibilitate sau o minte mai calmă, beneficiile practicii yoga sunt nenumărate. Din punct de vedere fizic s-a demonstrat că yoga îmbunătățește flexibilitatea, postura și echilibrul, întărește oasele și crește forța musculară.

Studiile demonstrează că yoga scade inflamația, crește sistemul imunitar și îmbunătățește simptomele asociate cu afecțiunile cronice, precum diabetul de tip II, bolile cardiovasculare și cancerul. Beneficii apar și la nivel de sănătate mentală și stare de spirit, deoarece prin practica constantă se reduce depresia, stresul și anxietatea.

Scurtul drum spre fericire

”Cu toții știm că pe măsură ce exersăm mai mult, cu atât avem parte de rezultate mai bune. Yoga nu face excepție.  A practica o dată pe săptămână este bine, dar a practica de patru ori pe săptămână ar fi și mai bine”, punctează Andreea Lada, fondator al Școlii Iubirii.

Un specialist în bolile cronice ale spatelui a studiat yoga în programele sale de recuperare și consideră că și un minut de yoga poate fi suficient pentru a reseta starea unei persoane. Un singur minut într-o stare de meditație poate transforma o persoană frustrată și nervoasă într-una compasivă și binevoitoare.

”Dacă ne luăm după recomandarea de practică de mai sus cu siguranță că nu ne vom apropia vreodată de flexibilitatea acrobaților de la Cirque du Soleil, dar asta nu înseamnă că nu vom vedea rezultate. Să stiți că în final execuția fizică a unei poziții nici nu este atât de importantă, yoga nu înseamnă execuție perfectă a unor mișcări, ci concetrarea pe respirație și pe conștientizarea modificărilor ce se petrec la nivel subtil în corp. Sănătatea conferită de yoga, scăderea stesului, a depresiei nu apare pentru că reușim să ne apropiem fruntea de genunchi, ci pentru că la nivel subtil în noi se activează o serie de energii care elimină diverse blocaje și astfel însănătoșirea apare și în fizic. A practica yoga o dată pe săptămână îți oferă ocazia să te concetrezi pe respirație, ceea ce te forțează să rămâi în prezent. Iar acest lucru te scoate din rutină, din a te gândi în viitor sau prezent, ca și când ți-ai restarta propriul organism”, adaugă Andreea Lada.

Din punct de vedere fizic, la o clasă de yoga nu vei avea aceleași efecte precum în 60 de minute de cardio. Dar îți va crește pulsul, vei pune în mișcare mai mult oxigen și vei elima blocajele de la nivelul minții. Dacă însă vei transforma yoga într-o practică regulată, flexibilitatea se va îmbunătăți odată cu timpul și îți vei tonifia mușchii, vei avea un abdomen mai puternic, ceea ce înseamnă mai puține dureri de spate.

Ce spun studiile?

Majoritatea studiilor susțin că o singură clasă de yoga pe săptămână aduce beneficii atât fizice, cât și psihice. O cercetare realizată într-un spital de psihiatrie pe pacienți care au realizat o oră de yoga pe săptămână a demonstrat reducerea tensiunii, anxietății, depresiei, nervozității și ostilității. Altă cercetare a arătat că 12 săptămâni de practică yoga o dată sau de două ori pe săptămână a avut efecte în tratamentul durerilor de spate. Un alt studiu susține că yoga este la fel de sănătoasă pentru inimă precum o clasă de cycling.

Desigur, dacă nu ai o oră la dispoziție, poți încerca să practici și acasă. Doar 10 minute înainte de culcare te pot ajuta să ai un somn mai bun. Un alt studiu realizat pe durata a 10 ani pe 700 de participanți a arătat că doar 10 minute de yoga pe zi sunt suficiente pentru a vedea îmbunătățiri în ceea ce privește prevenția osteoporozei și întărirea oaselor. Gândește-te că 10 minute dintr-o zi reprezintă mai puțin de 1%.

Așa că dacă ratezi o clasă la sala de yoga nu e o tragedie. Studiile arată că frecvența cu care practicăm acasă are efecte mult mai bune asupra sănătății, decât în cazul celor care merg la sală. Aceștia au raportat o stare mai bună, somn îmbunătățit și alegeri mai sănătoase în ceea ce privește dieta.

Cu ce ar trebui să rămâi în minte despre yoga

Este clar că beneficiile yoga există și ne putem bucura de ele în câteva minute, însă nu există o regulă prin care se poate determina de cât de multă yoga are nevoie fiecare. Cu siguranță însă o persoană mai tânără va avea întotdeauna nevoie de mai puțină yoga pentru a vedea efectele decât o persoană la 60 de ani, iar asta nu ține doar de vârstă, ci și de blocajele și energia stagnantă acumulate de o persoană pe o perioadă mai lungă de timp. Un studiu care a analizat efectele practicii yoga la femeile de peste 50 de ani a scos la iveală că practicarea asanelor (posturilor), chiar și o dată pe săptămână, a crescut mobilitate încheieturilor și flexibilitatea tendoanelor genunchilor.

”Desigur dacă vrei să ajungi să stai în cap, ar trebui să practici de mai multe ori pe săptămână, dar beneficiile există și pe termen scurt (te vei simți mai deschis, vei simți îmbunătățiri la nivel de digestie, somn mai bun). La Școala Iubirii noi susținem cursuri de yoga o dată pe săptămână în fiecare vineri, iar de curând am început să le transmitem și live, tocmai pentru a oferi oamenilor o constanță. Dacă practici o dată pe lună, corpul tău nu se va obișnui cu schimbarea și nu vei  putea face o diferență între starea dinainte și starea de după – ceea ce poate deveni un stimulent motivațional. Yoga nu este un sport, este o practică de o viață. De aceea insistăm asupra faptului că este mai mult decât un antrenament. Este conexiunea dintre corp-minte și conștientizarea prezentului, intrarea în rezonanță cu o serie de energii extrem de înalte, care fac din yoga o practică atât de puternică”, concluzionează Andreea Lada.

andreea lada

Verdictul: doar și cu o clasă de yoga vei simți beneficii. Totuși dacă vrei să vezi adevărate rezultate, ar trebui să-ți rezervi o oră pe săptămână, la sală sau acasă. Câte puțin mai des este mai bine decât foarte mult din când în când.

Școala Iubirii organizează cursuri de yoga săptămânale în București în fiecare vineri de la 19.30-21.00 la Blue Aerobic (Zona Floreasca), care sunt transmise și live și pot fi vizionate pe site. Mai multe informatii pe www.scoalaiubirii.ro si pe Facebook.

 

http://www.freeimages.com/photo/relax-1308028

http://www.photl.com/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.